Måndag

 
Om man ska sätta ett ord på måndagen, så är der KAOS! 
Hela dagen stod i panik, för tisdag morgon ska Peder och lisen, tillsammans med hästskötarna, 10 hästar.. Ner till Belgien, sedan vidare till Spanien och vara där yttligare 5 veckor. 

Vi red, putsade, duschade hästar, packa lastbilen med foder, strö täcken som skulle räcka i 5 veckor, förstår ni huuuuur länge vi fick hålla på för att få in allt?! 
Mitt uppdrag, var att duscha hästarna som var klara för dagen.. hela jag var blöt!! 
30 min lunch sedan forsatte allt igen.. 

Mitt upp i allt kaos stod veterinären, hälsopapper på alla hästar som skulle åka, så vi sprang fram och tillbaka till veterinären med alla hästar, och sedan skulle hon kastrera katterna också.. och här blev de också kaos!! Katterna ( som är livrädda för oss ) vart jagade, en tjej fick åka till vårdcentralen så en katt bokstavligt talat, satt fast i hennes hand. Jag som är livrädd för läskiga katter var inte till så stor nytta, men ja gjorde så gott ja kunde. Mycket skratt, och garv, då det inte va så lätt att få tag i dom. haha.. 

När klockan började närma sig klockan 6 så hade vi massvis kvar att göra, men masssvis var också klart. Då ringer det i telefonen på Grevlundagården.. Belgien står i snökaos.. det betyder att dom inte kunde åka. 
Luften gick ur oss alla.. de här var inte kul efter allt slit. 
Så ja.. de var ju bara att börja packa ut hästarnas utrustning.. för de behöver dom ju ha i veckan. Sen får allt börja om på Fredag med duschning av hästar.. för på lördag bär det iallafall av till Spanien. 

En rolig, men panikslagen dag, som sluta med en suck. 
Kan säga att ja s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0