Grevalundgården

 
 
 
Nu när rätt många har frågat så måste ja ju faktiskt uppdatera lite och berätta om hur jag har det! 
Efter ca 8 timmars bilresa så va vi ängtligen framme i Grevlunda, och hos Lisen Bratt och Peder Fredricsson. 
Hästen fick en guldstjärna efter att åkt transport så långt och va jätte duktig! 

Vi packade in allt när vi kom, ställde in hästen i stallet och såg till att hon fick det bra, och sedan packa vi in all min packning i det lilla huset där jag skulle bo..
(såg typ ut som jag skulle flytta för gott, så mycket saker vi hade med) 
Kan säga det att hästen har det 77 gånger så finare än vad jag har.. 
Gav en hejdå puss till min mor och far, och den största pussen fick nog rasmus.. den fina personen offrade hela sin söndag för att följa med lilla mig hit ner, underbara du <3 
Hängde med stalltjejerna + Jens fredricsons Stalltjejer, och åt på en kinaresturang på kvällen, det var skönt att komma in i  "gänget" direkt. 
 Jag hälsade på johnblund rätt tidigt denna kväll, då ja ladda upp för att gå upp 06.45 för att börja jobba 07.00 nästa morgon! 

Vad har jag då vart med om idag? 
 Som vanligt blev det lite vanligt stalljobb på morgonen, Mocka, släppa ut i skritten, hästar skulle gå på band, ryktas, göras i ordning för ridning.. sedan blev det lite frukost stund. 
Byggde bana tillsammans med lisen, gjorde ordning och fixa med lisens och peders hästar. 
lunch.. 
Nu kommer det bästa på hela dagen.. jag red lektion på Lady för Lisen. Fokusen låg på att få ett riktigt bra och fint stöd på ytter tygel, och mycket fokus på hästens bakben. Själva huvudövningen var galoppen, byten på serpentiner. Super nöjd med denna timma! 

En trött och glad tjej kom hem sedan till stugan, oh sedan fixade i ordning sig för att gå upp till bratt& fredricsson på lite middag!  

Jätte nöjd med dagen.. lite bilder kommer imorgon, då ni måste få se hur det här stället ser ut!



 
 

Kommentarer
Postat av: mor

Hej hjärtat ska bli roligt att följa dig på bloggen då kanske jag inte behöver ringa så mycket och undra vad du gör puss

2013-03-06 @ 10:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0