blåååsväder

 
 
 
Har en fråga från skolan jag ska svara på.. "har du lärt dig något nytt?" 
Och det har jag faktiskt.. idag gott folk, har jag lärt mig tvätta, på riktigt. Tjejerna tog sig tid att visa mig och gå igenom tvättmaskingen och alla knappar., torktumlade oxå! 


Tänkte gå igenom dagen lite kort.. mockning och allt skitgöra på morgonen.. satte ut hästar i skritt, och här måste ja ge min fina häst en stjärna! varje morgon går hon en timme i skritten, och hon stortrivs att gå där! 
Hjälpte Lisen med lite banbygge, och fick vara med och hjälpa till på hennes träning, tänka sig att man alltid lär sig något nytt! Lite konstigt tycker jag.. man tycker man är duktig och kan masssssooooorrr om hästar och ridning, men när man kommer till ett sånt här ställe så kan man inte ett skit! Ur häftigt tycker jag, att jag ser hur mycket det finns kvar att lära! 
Idag fick jag rida två unghästar också, värmde upp dom åt matilda! 
FIxade och donade, och det roligaste på hela dagen var när Anna och jag skulle ut och hämta en häst som heter Uno, från hagen ( jätte svårfångad) Sluta med att Anna ligger på rygg i leran, där fick vi oss ett gott skratt. 
Två hästar har vart på rymmen idag, tror det beror på de blåsiga vädret! 

Till kvällsmat gjorde vi storkok,pannkakor i massvis! urgott! 

Nu pratar jag med mitt <3a i telefon, så nu måste ja sluta blogga. 
du är bäst rasmus 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0